k-märkt

Släpper du skivor? Ja, men bara för promotion.

Postat: 2005-05-05 kl. 23.48

Två intressanta saker jag noterat de senaste dagarna leder fram till inlägget hos Digital Music Weblog som jag läste idag.

Dels är det Trent Reznors svar i Q&A-delen av NIN.com om varför det inte är någon bok med till nya skivan "With Teeth". Han tyckte inte det skulle vara rättvist mot de som köpte skivan online.

CDs are dead. CDs are also an ugly, aesthetically unpleasant means of delivering data

/.../

When the time came to design the package for the With Teeth, I was unhappy with the limited "practical" choices available with the physical package. I also felt that it was unfair to those that purchased the music online. I wanted an experience that felt appropriate for the music and design. One that had an element of discovery to it and one that also said "fuck you" to aging and outdated convention. .../

Hence, no booklet at all. Rob Sheridan and I designed an electronic "poster" that you can download that contains all the credits and lyrics. .../

Det andra var Thomas Öberg som satt i Studio Pops gulhet och om och om igen kommenterade skivans död. Eller rättare sagt, han sa ungefär: Eller vad musik kommer vara i för form nu.

Vissa förutspår albumets död. Andra att den lever kvar, men mest som projekt för en artist som släpper en bunt låtar på samma tema vid en specifik tidpunkt.

Det här är ett intressant perspektiv på det hela:

Pirating in China (physical piracy, where CDs are replicated in mass quantities the instant they are released, then sold in mainstream CD stores) is so rampant as to be the main (95 percent) sales channel. Accordingly, artists never consider a recording career as anything other than promotional in nature. For anyone who regards China, with its vast population and up-and-coming economy, as an important part of our global future, the desperate machinations of the U.S. recording industry seem insular, artificial, and increasingly dinosauric.

Artikeln de refererar till är från USA Today, If pirating grows, it may not be the end of the world. Artikeln säger att kinesiska artister, liksom Roger McGuinn (The Byrds), tjänar sina pengar genom turnéer, merchandise och genom sponsorer.

Chinese rock stars aren't getting as wealthy as, say, Michael Jackson, but Quek raises an interesting question: Why should they? Only a relatively few American rockers ever sell enough CDs to get fabulously rich. Should society care if rockers can't afford to build their own backyard amusement parks?

Bakåtspårning (Trackback)

Bakåtspårnings-URL för det här inlägget:
http://k.digitalfarmers.com/mt/mt-tb.cgi/625

Kommentarer

Kommentera


(visas aldrig på sajten men måste anges)


Kom ihåg mig?

(du får använda html-kod)